Aboriginal Sunday/Day of Mourning on 21 January

On January 26 1938, Aboriginal leaders met for a Day of Mourning, seeking equality and full citizenship (though that would not happen for another 30 years, as an outcome of the 1967 Referendum). The Australian Churches were then asked to set aside the Sunday before January 26 as Aboriginal Sunday (previously called Aborigines’ Day), a day for Christians to act in solidarity with Aboriginal peoples and the injustices being experienced.
Rev Sandy Boyce (Executive Officer, Victorian Council of Churches) will lead the service this Sunday, the January 21st, which will include reference to Aboriginal Sunday and the work of Aboriginal Christian leaders like William Cooper.

Büroöffnungszeiten

Falls Sie im Moment Probleme haben, uns telefonisch zu erreichen, entschuldigen wir uns vielmals dafür. Das Büro musste übergangsweise umziehen wegen der Renovierungsarbeiten im Pfarrhaus. Am besten kontaktieren Sie uns bis Ende Januar über Email admin@kirche.org.au.

Bis 21. Januar ist Pastorin Kim Kiessling noch im Urlaub. Seelsorge Vertretung in dieser Zeit übernimmt:
Fr Michael Bowie
Vicar, St Peter’s Eastern Hill

Helfende Hände gesucht!

Wir suchen dringend HelferInnen für unseren Kirchendienst und Kirchenkaffee ab dem 28. Januar.
Lust und Zeit zu helfen? Dann meldet euch bitte bei Ann-Kristin via Email:  redaktion@kirche.org.au

Weitere Veranstaltungen

Veranstaltungen in der Johannesgemeinde